Czy wiesz co to głęboki oddech? Kiedy ostatnio oddychałaś pełną piersią albo w ogóle zwróciłaś uwagę na swój oddech?  Kiedy ostatnio przeniosłaś uwagę ze świata zewnętrznego na swój oddech i za pośrednictwem oddechu – na swój świat wewnętrzny?  Oddech w naszej cywilizacji jest traktowany trochę „po macoszemu” – nie zwracamy w ogóle na niego uwagi.
Głęboki oddech to zmiana percepcji

Takie przeniesienie uwagi to jak zmiana percepcji. To coś, czego każdy z nas potrzebuje na co dzień.  Wyjść z dotychczasowych uwarunkowań i przynajmniej przez chwilę widzieć życie z innej perspektywy.

Podobno ludzie z  innych cywilizacji patrzyli na odkrywców – podróżników z Europy, ze zdziwieniem. Bo wydawało im się, że ci w ogóle nie oddychają.  Mieli tak płytki oddech, że miejscowym wydawało się że nie oddychają.

Oddech w wielu kulturach i naukach duchowych ma duże  znaczenie.  Głęboki oddech jest połączeniem z Boskością, z Wszechświatem.

Za pomocą intencji i wydechu możemy pozbyć się niechcianych myśli, energii czy stanów ciała.  Teraz, czytając te słowa zrób sobie krótkie ćwiczenie.
Krótkie ćwiczenie z oddechem

Skup się na jakimś niekomfortowym odczuciu w ciele, po prostu jakimś odczuciu w ciele  którego chcesz się pozbyć. Przy wydechu wyobraź sobie, że twoje ciało rozluźnia się lub że wraz z wydechem wychodzi z niego to, czego już nie chcesz lub nie potrzebujesz.

Zwróć też uwagę na to, że wraz z oddechem jakby „rozjaśnia się w głowie”, nie tylko ciało się rozluźnia, ale też i myśli oraz emocje stają się „luźniejsze”.


Głęboki oddech – prosta technika odstresowania

Na pewno słyszałaś, że kilka głębokich oddechów jest najprostszą techniką rozluźnienia i odstresowania.  Gdy jesteś zdenerwowana – po prostu weź głęboki wdech i wydech.  Zrób tak kilka razy. Zawsze pomaga.


Oddech – źródło inspiracji

Głęboki oddech może być źródłem inspiracji. Zmieniając oddech, zaczynając oddychać głębiej i pełniej, zmieniamy kierunek naszych myśli, mamy możliwość nowych wglądów i dostępu do nowych pomysłów.  Więc gdy jesteś w jakimś procesie twórczym, gdy pracujesz nad czymś – chwila głębokiego, świadomego oddechu na pewno pomoże w tej pracy.


Oddech  =  medytacja

Skupianie uwagi na oddechu – wdechach i wydechach jest też rodzajem medytacji lub przynajmniej wspiera medytację.  Myślimy o oddychaniu, o oddechu, i w związku z tym nie myślimy o innych rzeczach które odwracają naszą uwagę od naszego wnętrza.

Głęboki oddech jest więc bardzo ważny.  W dzisiejszym świecie żyjemy bardzo szybko, doświadczamy szybkich zmian i może wydawać się nam, że tracimy nad tym wszystkim kontrolę.  Rozwiązanie jest proste.  Zacznij regularnie kontrolować swój oddech, panować nad nim, a wszystko inne powoli zacznie się układać i uspokajać.

         I nie musimy tu dodawać żadnej filozofii.  Po prostu – powolny, głęboki oddech.  Wdech, wydech – i tak kilka razy.

Copyright ©2016 Marcin Żarek

 

Przeczytaj tez inne moje wpisy o rozwoju osobistym i duchowym np:

Jak zapełnić pustkę?
Miejsce mocy w sobie – ćwiczenie
Zmiany – ciągłe zmiany a iluzja postępu
Jak zaczynać dzień?
Czy ludzie wybierają swoje życie jeszcze przed urodzeniem? Część 1
Jak wybierać kamienie cz.1
Umysł a materia
Prawo Przyciągania – proś a będzie Ci dane
Problemy to ukryte okazje
Lapiz lazuli – kamień prawdy i wiedzy duchowej
Czy anioły mają ego?

 photo credit: Adobe stock

Udostępnij: Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone